kongemor

mandag den 21. februar 2011

Sporadisk støvsugning...

Kender vi ikke alle det gamle digt om sporadisk støvsugning??
Mener det går noget i retning af:



Gæsterne de kommer,
jeg må ha hænderne op af de lommer.
Jeg gider egentlig ikke,
vil hellere sidde og drikke, 
spandevis af kaffe,
men ak nu må jeg gulvet straffe.
Krummer hist, krummer pist,
sporadisk støvsugning, det blev det vist.

Hvis man kort skal se på fordele og ulemper, ved konceptet sporadisk støvsugning, kan man jo sige, at man sparer mindst 10 min. (som jo så kan bruges på dejlig kaffe tid), og gulvet ser ved første øjekast pænt og rent ud.

Af cons skal nævnes, at man jo faktisk bare flytter beskidt gulv/ støvsugnings issuet nogle dage (eller en uge??) ud i fremtiden. 
Det vil jeg heldigvis s.... højt og flot på, da støvsugning som hovedregel ikke er mit problem her i hytten (manden og jeg har en aftale om, at den ugentlige støvsugning er hans opgave(det er faktisk nødvendigt med en gang ugentlig, da vores snart to-årige ynder at spurte frem og tilbage gennem stuen, hvilket støver en del, samt smuldre sit brød ud på gulvet, og ikke mindst er han svært glad for at GÅ rundt og spise tørre cornflakes)).
En anden ulempe er, at gulvet jo faktisk ikke er helt rent. 
Men betyder det egentlig noget??? kan man spørge sig selv. Og nej det gør det jo ikke, men må krybe lidt til rengøringskorset, fordi jeg synes faktisk, det er dejligt, når her er helt krumme frit.

Men lad os kaste nogle håndtegn efter krummerne, nyde lidt lækker POWER rap:










og sige:



SKÅL i kaffe!!!

Forresten kan du læse lidt om sneglcilles støvsugning her og hos Fuhrmann kan man blive forvisset om, at man ikke  er den eneste, der har lidt af hvert gemt under sofaen-go fornøjelse! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar