kongemor

fredag den 18. februar 2011

Oh i ballet land

Lige i dag er jeg ret fascineret af ballet-ballarinaer, konkurrencen, stræben og mystikken der omhylder balletverdenen. Jeg får næsten lyst til at være en del af det, tænk at træne og kæmpe for noget gennem hele din barndoms-og teenageår, for så at opnå målet og få kontrakt på det kongelige teater.
Det, der har været med til at fascinere mig er bl.a. en DR dokumentar der hedder de udvalgte. Den handler om den kongelige balletskole i Københanvn, se den her.
Noget andet, der har været med til at fascinere mig er filmen Black Swan, der går i biffen for tiden. Den film gav mig myrekryb, samt holdt mig vågen og interesseret i 1time og 43 minutter ( og jeg er ellers typen der maks kan holde koncentrationen om en film i et kvarters tid, så way to go Black Swan).
Anmeldelse er her , selvom den kun får 4 stjerner, synes jeg den er FANTASTISK og ret uhyggelig...uhhh.
Til sidst er jeg ret vild med denne kvinde, og hun var jo faktisk hardcore ballarina, inftil hun stoppede og på magisk vis blev til Oh land.
Så træd lige ind i min prinsesse/balletdrøm, og lad dig fascinere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar