kongemor

lørdag den 19. februar 2011

Weekend på den rare måde

Vi har siden igår haft besøg af mine to små søstre (små og små, den ene er 15år, men lad nu det ligge). Planen lød i går som følger: alle hjælper til med at lave og spise voldnice burger+fritter, tak til Ida for frit vejledning. Bagefter stod den på Disneyshow, dernæst stod den på putning af rollinger, hvilket ikke just gik stille for sig fordi, når man næsten er to år, gider man generelt ikke i seng, når mor/far siger det. Og jeg kan så fortælle, at man endnu mindre vil i seng, når man har spændende moster Frede og sjove moster Lille på besøg. Ohhh skrig ohhhh skrål, what to do??? jeg synes selv jeg var ret smart at sende min mindste søster ind og putte, gnæk, gnæk, go fornøjelse tænkte jeg, men tro det eller lad være, det virkede sgu, Hip hurra!!!
Så blev det xfacter og slik  tid. Synes egentlig det er kedeligt, men godt ord igen, jeg kommer jo som tideligere nævnt til at kede mig efter 15min. hver gang jeg ser på en tv-skæm/biograflærred.
Vi så xfactor, det var mega hygge, og jeg opdagede at min 15 årige søster faktisk er ret skæg, og så er hun blevet meget sød ved sin lillesøster. Det er en udvikling, der fuldstænding er gået hen over hovedet på mig, det er mærkeligt, dog føler jeg mig heldig at jeg nu endelig har opdaget det, skønne Frede.
Idag stod den så på amerikanske pandekager til morgenmad (mega lette at lave og smager skønno, opskrift nederst i indlægget). Dernæst sanseudstilling for de "små" (anmeldelse fra unger og mand: ok flot men ikke så fed som forrige år), og shopping for de "store", jeg forelskede mig i to ting fra Mads Nørgaard, det VILLE have gjort ondt i pengepungen, men jeg formåede at holde mig i skinnet pyha. Men er de ikke flotte:
den perfekte lille sorte i viscose.
og en super fin variation af sømandsblusen, den er kort og vistnok silke mums.
(se begge ting her)

Da jeg kom hjem, var jeg sur, manden sagde det til mig, så blev jeg mere sur, så kan jeg blive skrap i replikken...sorry. Jeg tror (ved), jeg var træt, det er muligt mit ambitionsniveau er lidt for højt, det er det tit. Jeg kan bare næsten ikke lade være, har det nogen gange som om, at det ikke engang er mig selv, der bestemmer, alt det jeg gerne vil nå. I dag (læs: også idag) har jeg (næsten) lært at skrue lidt ned for ambitionerne. 
Nu er pigerne taget hjem, og vi slapper på sofaen, det er rart. Det skal lige tilføjes, at det ikke kun er mig der er træt:

Nu vil jeg nyde videre på min weekend, der indtil videre har været ret skøn, trods træthed (p.s. jeg er glad igen).

Amerikanske pandekager:
1 æg
250 ml. mælk
150g mel
1/2 tsk salt
1 spsk sukker
2 tsk bagepulver
2-3 spsk smeltet smør

Bland æg og mælk.
Pisk mel, salt, sukker og bagepulver i ægge-mælkeblandingen.
Bland til slut det smeltede smør i.
(man kan blande f.eks. frosne blåbær i, det er også lækkert)
Lad dejen hvile i køleskab i omkring 1/2 time.
Steg de små runde pandekager og spis med smør og ahornsirup, eller frugt eller hvad man lyster.
Velbekomme










1 kommentar:

  1. Hej faldt lige over din blog som jeg glæder mig til at følge og har derfor meldt mig som fast læser. Har selv lige startet en ny blog op.
    Jeg var på sanseudstillingen i onsdags og du har fuldstændigt ret, den var ikke lige så god som forrige år. Mine halvstore unger var i hvert fald hurtigt færdigt med at udforske den.

    SvarSlet