kongemor

mandag den 27. juni 2011

Må Mor smage?

Ja, sådan noget siger jeg. Siden Storebror begyndte at tale, har jeg forvandlet mig til en lallende tosse, som går rundt i offentligheden og omtaler mig selv i tredje person. Det driver mig til vanvid, og hver gang jeg gør det ( og det er tit) er jeg ved at krybe ud af mit gode skind. Førhen gik jeg altså ikke rundt og sagde ting som " har du lyst til at drikke en øl med kongemor i aften?" eller " nej, kongemor har ikke tid til en kaffetår i dag", jeg mener helt ærligt, hvor ånssvagt lyder det ikke lige?

Nu har jeg besluttet at stoppe det. Jeg og mig skal igen bruges i mit rige, så kommende generationer ikke skal gå og få fine fornemmelser, selvom de jo faktisk ER kongelige mine kære sønner.
Med den beslutning taget skulle man tro, at den potte var ude af verdenen, men det er den ikke. Hver evig eneste gang jeg åbner munden for sige noget til min søn, viser Mor-pesten sit grimme ansigt, og jeg siger ting som "Vil du lige give koppen til Mor?" og "av det gør ondt på Mor, Mor kan ikke lide at få gok i hovedet".

"For fuck sake, blame it on the kids!" siger kongemor.

5 kommentarer:

  1. Kender den royale mor sygdom alt for godt. Men det må vel stoppe, når børnene en dag bliver flove over, at deres mor omtaler sig selv i 3. person...

    SvarSlet
  2. Hvor er det sjovt, det gør jeg også, men har ALDRIG tænkt over hvor dumt det lyder og hvor unaturligt det er, ikke at sige mig eller jeg! Elliot er for tiden inde i en periode hvor han siger "MOR" hele tiden - HELE TIDEN! Mor se mig, mor mig lavet lordt, mor mig få kiks, mor, hvad laver du, mor mig ikke i seng nu. Det er helt vildt, men giver pludseligt meget mere mening, når jeg tænker over hvor tit jeg også selv siger mor!

    SvarSlet
  3. Det er en naturlov at småbørnsmødre lyder som en dårlig udgave af teletubies.
    Det går over igen, når ungerne har opbygget et lidt mere kompleks ordforråd.

    Jeg får dog konsekvens tilbagefald, lige så snart jeg skal kommunikere med andres rollinger.

    "Er det en bold... ja det er en bold, en gul bold uhhh den er rund den bold."

    Er det noget man kan tage en pille imod?

    SvarSlet
  4. Det er forfærdeligt! Jeg gør det også. Selvom jeg lovede lovede lovede mig selv at jeg aldrig ville gøre det, for jeg kaster lidt op i munden når jeg hører andre gøre det.

    SvarSlet
  5. Den syvende børnesygdom siger jeg bare, som så i virkeligheden rammer voksne, snedigt.

    SvarSlet