kongemor

fredag den 3. juni 2011

Lærestreger.

Den står stadig på toptunet travlhed herhjemme. I dag er det meste af travlheden fuldstændig selvforskyldt. I aften skal vi til havefest med vores dejlige fødevarerfællesskab. Man skal have en ret med, og eventuelt en dessert,  til en fælles buffet og så ellers en masse godt humør.  Humøret er i hus, for jeg synes virkelig, at det fødevarerfællesskab er en total god idé, og indtil videre har jeg kun mødt nogle ovenud imødekommende mennesker i forbindelse med den forening.

Så var der det med retterne. Jeg sad i morges og pløjede kogebøger, for jeg ville gerne lave noget lækkert, let og vegetarisk ikke mindst. Jeg har indtryk af, at rigtig mange af medlemmerne er vegetarer, og jeg er åbenbart sådan en "pleaser", at jeg så ligepludselig selv vil lave vegetarmad, for ligesom at passe ind. JA, magen til "crap" skal man lede længe efter. Jeg er nemlig overhovedet ikke vegetar. Heldigvis gik det op for mig i morges, at det er dumt at prøve at være noget man ikke er. Jeg besluttede mig for nogle sunde deller, salat og brød, faktisk det her. Til dessertbordet laver jeg en æblekage fra en af Sif´s bøger.
Den menu er nogenlunde overskuelig, eller det vil sige, at det havde den været, hvis det ikke er fordi, at jeg var alene hjemme med Ormen og Storebror. Sandheden er jo, at jeg netop i dag skulle være smuttet forbi Netto på vej derud og kastet en pakke pølser, en pakke brød, en cola og en sixpack i kurven, så ville vi være mere en parat til havefest i kolonihaven.
Så selvom jeg var klog nok til at springe over ved vegetarmaden, var jeg åbenbart ikke klog nok til at springe over at agere overskudsmor-der-laver-mad-hele-dagen-mens-jeg-passer-mine-to-DRENGE. Fanden tage mig, at jeg ikke kan lære, at jeg nogen gange bare er rødepølser-og-ketchup-mor. Kort sagt har det ikke været nogen fornøjelse at lave mad i dag.
Nu er min mand kommet hjem og børnene sover. Når de vågner tager vi til havefest, som jeg stadig glæder mig til, tror jeg tager både øl og vin med, jeg trænger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar