kongemor

lørdag den 26. marts 2011

Frikadelle fortsættelse

Så er der en dejlig frikadelle opskrift, den er med masser af grøntsager, og kan bl.a. bruges til at lokke "6 om dagen" i sine unger, eller forkæle gode veninder med. 
Lad dog være med at lave dem lige inden du skal ud af døren (og i skole for første gang i over et halvt år), fordi hvis man har travlt glemmer man at skifte tøj, og man lugter ganske enkelt som en frikadellefarm, jeg taler af erfaring. Fik ikke rigtig så mange nye venner på "min første skole dag".
Min fik en meget dejlig frokost med min søde veninde.

Grøntsagsdeller:
500 g hakket kød (kan både være okse eller svin)
250 g revet gulerod
250 g revet persillerod
4 æg
1-2 dl mælk (ca.)
1-2 dl mel (ca.)
2 tsk salt
2 tsk peber
2 fint hakkede løg
100 g revet ost som parmasan
evt. 2 håndfulde fint hakket frisk basilikum

Det hele blandes i en stor skål og stilles i køleskabet i ca. en halv time. Frikadellerne formes og ligges på bagepapir. Bagepapiret trækkes over på en varm bageplade og bages ved 225 grader varmluft i ca.25 min og vendes halvvejs. Man kan krydre frikadellerne som man lyster, og man kan bruge den type rodfrugter, man har lyst til.
Velbekomme!


Og hov, hvad er nu det???
Ja vi hyggede os simpelthen så meget, at vi endte med fadøl til koncert !





Men det her

kan jeg på ingen måde anbefale, og jeg ved ikke hvad, der fik os til at vælge at høre dem, det er ikke min smag, og de gjorde det efter min mening elendigt. Heldigvis kunne vi stå i en bar og drikke de der fadøl og deres "strippere" var lækre!

2 kommentarer:

  1. Jeg elsker, når man i blogindlæg kan læse om både frikadeller, fadøl og strippere.

    SvarSlet
  2. Ja egentlig en kombi man ikke hører om særlig tit...mere;)

    SvarSlet