kongemor

fredag den 8. april 2011

Og hvad har jeg så lært?

(Et indlæg om mig og mere mig)
Jo, ser du for ca. en uges tid siden fyldte Storebror 2 år, det var en stor dag, som blev blogfejret med billeder, se bare her. Det er alt sammen meget godt, men i al forvirringen glemte jeg jo helt at gøre status over mig, 2 år som mor og hvad har jeg lært?

Ja umiddelbart vil jeg mene ikke så meget, men hvis jeg tænker nærmere efter er jeg da blevet klogere på en ting eller to.
Helt lavpraktisk har jeg lært at skifte en ble ( eller en milliard), jeg kan lave delikat(not)babymos, og for det meste vaske en baby i alle de små lyserøde hud(fedt)folder så den ikke lugter surt. Jeg har lært, at det er smartest at spise morgenmad i nattøj, fordi børn grisser herre meget, og så slipper man for at skifte tøj en ekstra gang eller sende barnet i vuggestue i snavset tøj.
Hvis vi lige tager trinet op er jeg ærlig talt ret tjekket til at få mine børn til at sove, og tro mig det kræver snilde, tålmodighed og en vilje af stål. Min organisatoriske sans er helt sikkert også blevet styrket, vælger jeg at tro.
Jeg har fundet ud af at udtrykket: "ro, renlighed og regelmæssighed", holder 100% og bidrager til glade børn og glade forældre.

Sidst men ikke mindst, så har det, at jeg er blevet forældre gjort, at jeg er blevet optaget i en helt speciel klub. Her mener jeg ikke "ihhh børn er bare det bedste, jeg forstår ikke hvordan jeg kunne leve uden, børn er meningen med mit liv"-klubben. Nej jeg mener, førhen når jeg var i Netto og jeg mødte et skrigende og plagende barn kunne jeg tænke: "hold da ferie, de forældre burde altså opdrage deres barn ordenligt", nu tænker jeg " puha, godt det ikke er mig", for det kunne det sagtens have været.
Jeg har nemlig lært at børn gør, som børn vil, og at trætte børn, især, er svære at tale til fornuft. Og så er det altså ligemeget hvor velopdragne og milde de normalt er, nogen gange slår det klik på øverste etage, ej faktisk ofte, når det gælder Storebror, der er den største bøllefrø der kan gå på to ben.
Kort sagt har jeg fået livslangt medlemskab til toleranceklubben, og hvis der er nogen derude der kender mig, vil I måske sige, at jeg også var tolerant før, men der har jeg snydt jer, for jeg gemte nemlig al min utolerance oppe i mit hoved, og smilede sødt, mens jeg tænke "helt ærligt, få nu den unge til at holde bøtte-tak!".

Så stort tillykke til mig, der er begyndt at lære tolerancens kunst. Nu vil jeg nyde at det er fredag, drikke en ordentlig spand kaffe (håbe en veninde vil dele den med mig) og glæde mig over at jeg næste år, forhåbentlig, er blevet endnu klogere på de kære små.

(nå jeg har brug for ro i mit hoved hører jeg ofte Pink Floyd's album "Wish you were here", og denne her sang er en favorit. Jeg ved den er lang, men du kan jo høre den mens du læser andre blogs og drikker kaffe)


Værsågod (hedder det virkelig det??):








2 kommentarer:

  1. Altså, du er sej! Jeg er meget imponeret over alle der kan styre mere end 1 barn - og sy ting samtidigt!!! Så nu hvor jeg skal være 2-barns-mor engang, håber jeg på flere updates med gode råd til både toleranceøvelser og "ro, renlighed og regelmæssighed" fra dig :-)

    SvarSlet
  2. Hehe det kan være jeg skal skrive mere om når jeg kokser total ud og tuder over spildt mælk, men tak for søde ord!

    SvarSlet