kongemor

fredag den 27. maj 2011

Undtagelsestilstand og savn.

Ikke nødvendigvis i den rækkefølge, jeg tror faktisk savnet kommer først. For tiden er min mand ved at gøre sit bachelorprojekt færdigt, det betyder, at han bruger rigtig meget tid på skolen, og ikke så meget tid herhjemme. Jeg savner ham, ikke fordi vi skal lave noget specielt sammen eller fordi jeg føler mig tilsidesat, og ikke engang fordi jeg synes, at det er træls at være husmor alene, nej. Jeg savner faktisk bare hans nærhed, og jeg synes at mit savn er begyndt at fylde lidt for meget, jeg har lyst til at ringe til ham hele tiden, maile til ham og give ham kage med på madpakke, bare fordi han er sød.
En anden ting der sker, nå en af os befinder sig i en eksamensperiode er, at vores hjem lige så stille kommer i undtagelsestilstand. Det er ikke noget der huer mig, som jeg vist har nævnt før på bloggen, kan jeg godt lide at vores hjem er nogenlunde rydeligt. Tegnene på at undtagelsestilstanden har fået sit tag i vores lille hjem er mange, men her kommer nogle få af dem:

1.
Jeg kan finde på at tørre badeværelsesgulvet pletvis af med en klud (okay med toiletpapir), for lige at tage det værste, og så behøver jeg jo ikke vaske det.
2.
Der sidder en klat havregrød på væggen ved spisebordet, som Storebror kastede derover for i hvert fald 2 ugers tid siden. Mon ikke den bliver fjernet på et eller andet tidspunkt?
3.
Når jeg træder i noget på gulvet, som ikke ligefrem er en tør brødkrumme, er min løsning ikke at støvsuge det op, men bare at skifte sokker.
4.
Havregrød, rugbrødsmadder og pandekager er også aftensmad.
5.
Vasketøjet hænger til tørre læææænge, mindst 5-7 dage, så er det som regel rigtig tørt og vi mangler det.
6.
Børnene får færre bade, men til gengæld flere klatvaske.
7.
Der bliver oprettet en hotline til farmor.
8.
Jeg er blevet så glad for at se Disneys "OP" at jeg også sætter den på som baggrundsstøj når Storebror ikke er hjemme.
9.
Bad og makeup bliver ikke så vigtigt for mig mere, hvis håret er snavset kan man sætte et tørklæde om det (jeg ønsker mig altså sådan noget tørshampoo).
10.
Mine negle ser sådan her ud:





























Hvis det er svært at se, kan jeg fortælle, at lakken blev lagt på sidste fredag og er svært afskallet, ikke noget kønt syn.

Jeg synes, at min mand er dygtig, også selvom han siger, at jeg er hans hårdeste kritiker. Se hvad han kan her.

6 kommentarer:

  1. Ha ha, punkterne 1-6+9 forekommer hos mig on regular basis, uden undtagelsestilstand eller noget...

    SvarSlet
  2. skriv til mig med din adresse, så skal du få noget tørshampoo :-)

    SvarSlet
  3. Karoline for søren, det er farligt at skrive sådan, nu tager jeg dig jo på ordet:)

    SvarSlet
  4. Årh, hvor er det dejligt! kan man godt have undtagelsestilstand uden at have børn??

    SvarSlet
  5. Ida, ja for søren, ville godt nok synes det var mærkeligt hvis du kastede havregrød på væggen men ellers ja. Og på den anden side, alle kan vel have lyst til at kaste havregrød på væggen!

    SvarSlet