kongemor

fredag den 20. maj 2011

Vi mangler grænsekontrol.

Altså herhjemme, ikke i Danmark generelt som de der DF'ere åbenbart mener. Nej nej.
Manden og jeg er kommet dertil i vores forhold, hvor vi simpelthen glemmer at lukke døren nå vi går på toilettet. Eller det passer faktisk ikke, der har vi været længe. Det er ikke fordi, at jeg synes det er rart, frækt eller hyggeligt at gå på toilettet "sammen", men jeg glemmer simpelthen bare at lukke døren.
Og det er altså heller ikke fordi, at vi er ligeglade med det. Manden kommer f.eks. spænende for at lukke døren, hvis han hører at jeg er gået på toilettet, med et" Ej helt er ærligt tag lige at luk døren, jeg gider virkelig ikke høre på dit tisseri, lalala(fingrene i ørene)". Jeg er lidt mere magelig anlagt åbenbart, jeg råber bare "LUK DØREN". Det er jo ikke fordi, at jeg vil have, at han gør noget ved det præcis i tisseøjeblikket, det ville blive noget være grisseri, det er mere en slags skældud og reminder fremover.

Den anden dag nåede toiletscenen nye højder. Manden var igang med at vaske gulv på badeværelset, ja han kender sin plads. Jeg kommer ind, trækker bukserne ned og begynder at tisse. I det øjeblik mødes vores øjne, ord var egentlig ikke nødvendige, men manden sagde alligevel: " ej det her må altså se mærkeligt ud set udefra". Jeg kunne ikke være mere enig, så nu overvejer jeg at indfører grænsekontrol.


(billedet er lånt her)

3 kommentarer:

  1. Lyder da ellers.. hyggeligt? (: Men virkelig dejligt at I føler jer så godt tilpas, at I kan det. (:

    SvarSlet
  2. Ja det er underligt som ens grænser flytter sig som tiden går og man har været sammen længe. I vores lille familie sker det tit ud fra et praktisk sysnpunkt. Med ét badeværelse, er det om at udnytte tiden, hvis ungerne lige sover eller er optaget af noget andet og så sker det altså, at den ene bader mens den anden tisser. Man bliver så dejlig praktisk når man får børn, men romantisk er det sgu ikke!

    SvarSlet
  3. @ Helena: ja meget trykt åbenbart;). @ Pernille: ja meget praktisk,og ikke romantisk, men som du skriverså har man lige lidt travlt nogen gange, og så tissede den ene mens den anden børster tænder.

    SvarSlet