kongemor

onsdag den 2. marts 2011

Forventninger til godt værtskab (mon det hedder det ?!?)

I aften får vi mandens mormor og morfar på besøg til middag, dvs. ungernes oldeforældre. De er meget søde, og de er vilde med storebror og Ormen.

Jeg kan godt lide at gøre noget ud af det, når jeg/vi får gæster. Nogen gange lidt for meget, så kan det ende med, jeg bliver helt stresset.
Efterhånden har jeg heldigvis fundet ud af, at hverken mine gæster eller jeg bliver gladere mennesker af friskbagte muffins og lignende.
Så i aften står den på gryderet af den helt enkle, nemme og meget velsmagende slags.

Her er en opskrift:

500g svinekød i tern eller strimler
1 dåse hakkedetomater
1 glas champignon
2 løg hakket
1 pk. bacon hakket
en sjat rødvin (hvis du har det)
125 ml. piskefløde (sådan ca.)
4 gulerødder i skiver
salt
peber

Brun kødet i gryden, og tag det op. Svits derefter bacon løg og champignon, put derefter kødet tilbage i og tilsæt rødvin (eller lidt vand) og lad det koge ind. Tilsæt de hakkede tomater, gulerødder og ca. 0,5 liter vand. Smid fløde, lidt salt og pepper i og lad retten simrer en times tid (eller mere, mmm slowfood).
Smag til sidst til med salt og peber.
Server med ris til, og hvis overskuddet er i top lidt kogt broccoli.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar