kongemor

lørdag den 19. marts 2011

Øl og arbejde

Torsdag og fredag har jeg været i praktik, noget jeg har udskudt sådan ca. 3 semestre efterhånden. I onsdags var jeg trykket over det. Kunne slet ikke overskue, hvordan min barselshjerne overhovedet skulle kunne huske noget som helst fagligt. Jeg var også trykket, fordi jeg ikke havde lyst til at være den nye, som hele tiden skulle rende efter de andre og spørge hvordan, hvorfor og hvor.
Men torsdag morgen oprandt jo, og jeg havde fuldstændig glemt hvordan det fungerer, når man skal op, smører madpakke, ordne Storebror, afleverer i vuggestuen og så cykle afsted med tungen hængende ud af halsen, for ikke at komme forsent.
Da jeg endelig fandt frem til den afdeling jeg skulle være på, var alle heldigvis bare så flinke, og den undervisningsansvarlige var super til at inddrage, uden at man følte sig dum, fordi man ikke altid kunne svare på hans spørgsmål. Total fedt.
Fredag var det så planen, at jeg skulle følges med professoren, irk og han skulle ovenikøbet være ret gammeldags.
Det startede da også ret tørt, eftersom han satte mig til at læse op på nogle meget tørre facts i en lærebog, som jeg egentlig først er kvalificeret til at bruge om et par år, dødens pølse. Efter et par timer i selskab med mig selv, en tyk bog og en kop kaffe (heldigvis), startede vi dagens opgaver. Og her blev jeg ligesom igår, rigtig positivt overrasket. Professoren var selvfølgelig vildt klog, men han havde også humor og ikke mindst brændte han sådan for sit fag, at man ikke kunne undgå at blive begejstret.
Så jeg er egentlig bare kanon glad, for min gode oplevelse, og nu savner jeg skolen lidt mere, end jeg skrev om her.
Og som om det ikke var nok, var jeg lige ude og slutte fredagen af med en håndfuld af dem her:
(desværre ikke drukket i Berlin, som den på billedet)
Jeg blev småberuset og nød en god sludder med en god veninde. Havde glemt hvor hyggeligt der er at drikke fyraftensøl på en fredag.
Så kort sagt har jeg både lært at gå på arbejde og drikke fredagsøl. Ikke dårligt på sådan en helt almindelig barsel, hvis jeg selv skal sige det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar